Fyra barn ligger i gräset på rygg och sträcker upp benen mot himlen.
Foto: Shutterstock

Kul i Juli - Hembygdsområdet

Vecka 27 - vecka 29 Tisdag - Fredag 13.00-15.00 Vid Burträsk kyrka i hembygdsområdet är det aktiviteter för barn i sommar!

Riktar sig till barn mellan cirka 6-12 år.

Kul i juli, är dagar fyllda med sommaraktiviteter för barn i Hembygdsområdet vid kyrkan i Burträsk!

Anmäl gärna barnet innan. Anmälan betyder inte att ditt barn måste vara med alla gångerna utan är till för att vi ska få kontaktuppgifter till vårdnadshavare samt ev. allergier.

Alltid samling: 13.00 vid Logen  på hembygdsområdet! (Svenska kyrkans flagga står utplacerad)

Aktiviteterna blir ute eller inne i logen/församlingshemmet beroende på väder. En dag kan rymma vattenlekar, olika utmaningar, pyssel, bakning, tävlingar m.m.

Gruppen leds av unga ledare tillsammans med församlingspedagog.

Program:

Vecka 27
Tisdag 2/7: Flaggor
Onsdag 3/7: Pyssel
Torsdag 4/7: Lekar/sällskapsspel
Fredag 5/7: Tårtbakartävling

Vecka 28
Tisdag 9/7: Bollekar
Onsdag 10/7: Bäst i test
Torsdag 11/7: Byggdag
Fredag 12/7: Utklädning/ansiktsmålning

Vecka 29
Tisdag 16/7: Quiz
Onsdag 17/7: Skattjakt
Torsdag 18/7: 5-kamp/hinderbana/kubb
Fredag 19/7: Avslutningsparty

Det kan bli ändringar i programmet på grund av väder och annat.

Här anmäler du ditt barn till sommaraktiviteten Kul i Juli i hembygdsområdet, Burträsk. Fyll i blanketten så återkommer vi till dig! (Vi hanterar dina uppgifter enligt rådande GDPR-regelverk.)