Foto: PEXELS

Ny webb!

Publicerad Ändrad

Välkommen till EN ny webbsida. Nu samlar vi Burträsks och Lövångers församlingars webbsidor under ett och samma tak.

Församlingarna i Svenska kyrkan Burträsk-Lövånger har haft 2 hemsidor på webben sedan pastoratsbildandet 2014. Nu har vi samlat allt under ett och samma tak. Det övre blocket på sidan visar nyheter från Burträsks och Lövångers församlingar, de nedre puffarna går in till verksamheter generellt, samt de specifika församlingarnas uppgifter och kontaktinformation.

Adressen är nu svenskakyrkan.se/burtrask-lovanger.  Det mesta ser likadant ut  men under ytan är information från båda våra församlingar och gemensam information från Svenska kyrkan sammanförd. Vår ambition är att på detta vis kunna använda webben som en mer direkt och uppdaterad nyhetskanal för vår verksamhet, både det som sker i din församling men också den information och de verksamheter som är gemensamma för både Burträsks och Lövångers församling.

En nyhet är att det nu finns fler än en sökväg till våra verksamheter. Är du till exempel intresserad av att börja sjunga i kör har vi samlat alla körer på ett och samma ställe, men du kan också hitta dem via din församling.

Vi arbetar löpande med införande och sortering av innehållet på sidorna och det kan säkert uppkomma lite ”stök”. Hör gärna av dig med frågor om vår nya webb till burtrask-lovanger.kommunikation@svenskakyrkan.se

Hälsningar från webb-gruppen!