Kör och musik

Tycker du om att sjunga och spela? Vi har flera körer att välja på – för olika åldrar, för dig som är en van sångare och för dig som vill pröva på. Våra kyrkomusiker erbjuder musikundervisning i piano och orgelspel. Vill du hellre lyssna på musik? Vi erbjuder regelbundet konserter och musikgudstjänster i pastoratets kyrkor.

Kommande musikgudstjänster

En vårlig musikgudstjänst - "All världen sig nu gläder"

Kör för alla tillsammans med Ekhagskyrkans kyrkokör sjunger vårliga sånger i Svenarums kyrka söndag 5 maj kl. 17

Jönköpings körsällskap

Musikgudstjänst i Bondstorps kyrka söndagen den 12 maj kl. 17 med Jönköpings Körsällskap. "Musik och lyrik i vårens tecken.

Konsert med Förklädd Gud

Körverket ”Förklädd Gud” av Lars-Erik Larsson framförs av Vaggeryds Kammarkör, Byaurms kyrkokör, Kören Immanuel och Immanuel Brass. Byarums kyrka söndagen den 26 maj kl. 18

Sommarungdomskören - 2024 sommarjobb

Vi erbjuder sommarjobb, för dig som är 14 år och äldre och som tycker det är roligt att sjunga i kör. Det blir under veckorna 25-26 i sommar.

En stor majbrasa och en kyrka i bakgrunden.

Sjung in våren med våra körer

Var med och sjung in våren, Valborgsmässoafton 2024 Det finns två firande att välja emellan.

Musik i sommarkväll 2024

Sommaren 2024 bjuder Svenska kyrkan i Byarums pastorat återigen in till Musik i sommarkväll – Det blir många tillfällen att få lyssna till fin musik i olika stilar i våra fyra vackra kyrkor. Den 26 maj hålls den första musikgudstjänsten i Byarums kyrka - och följs sedan av många kvällar med härliga musikupplevelser ända till början av september.

Körerna

Några barn står bredvid varandra och sjunger framme i kyrkan. En kvinna kompar på piano.

Barnkören

Välkommen med i barnkören för dig som är 6 -12 år och gillar att sjunga.

Da Capo

Ekumenisk kör för daglediga.

Kör för alla

Är vad rubriken säger, en kör för alla.

Byarums kyrkokör

Blandad kör som sjunger en bred repertoar.

Svenarumskören

Kören för dig från gymnasiet och uppåt. Kören jobbar i projektform.

Vaggeryds kammarkör

Blandad kör för dig med god körvana.

Håll utkik efter nya utmaningar med Projektkören.

Just nu håller Projektkören på att öva in musik av sångaren och musikern Peter Le Marc, som kommer att framföras i Åkers kyrka lördag 1 juni kl. 18.

Musikundervisning

En ung kille sitter och spelar piano.

Musikundervisning

Byarums pastorat erbjuder kostnadsfri musikundervisning i orgel och piano. Undervisningen erbjuds ofta i första hand de som är aktiva i kyrkans verksamheter, till exempel körer.  I mån av plats erbjuds undervisning till alla åldrar.