Det händer i kyrkan

Gudstjänster, barnverksamhet, körer, träffar för senior och mycket annat - i Bygdeå församling händer det massor. Här hittar du vår kalender och mer information om både fasta grupper och tillfälliga arrangemang.

Aktuella arrangemang

Någon läser en bibel.

Läs Bibeln för framtiden

2026 kommer det en nyöversättning av Nya testamentet. Men redan i höst kan du vid fyra tillfällen få vara med läsa några av provöversättningarna i Robertsfors kyrka. Det blir spännande jämförelser mellan nytt och gammalt där du får se på texten med nya ögon. Anmäl dig här.

En ung kvinna sitter i kyrkbänken med ett ljus i händerna.

Vila Stilla Trygg

Välkommen Bygdeå kyrka tisdag 17 september 19.00 för en stund av vila. Här får du lyssna till ord och musik, andas i din egen takt och kanske blunda en stund.

En grupp människor sitter i en ring och samtalar.

Nu startar Öppna kort - samtalsgruppen för existensiell hälsa

Förmågan att tro på och ta vara på livet är lika viktigt som fysisk, psykisk och social hälsa. I samtalsgruppen Öppna kort finns plats för allt som hör hemma inom idéernas, trons och värderingarnas område. Start 24 september.

Grupper och verksamheter i Bygdeå församling

Tre flickor ser förväntansfulla ut.

Barn och familj

Barn och deras föräldrar är en viktig del av församlingen. Vi har grupper och aktiviteter för olika åldrar och vi vill att du ska känna dig välkommen att vara med på det som passar dig.

Unga och konfirmation

Kyrkan kan vara en fantastisk plats att växa på och här finns rum för alla de stora frågorna och massa kul på vägen. Bygdeå församling erbjuder både konfirmation och andra grupper för tonåringar och unga vuxna.

Några äldre personer sitter vid ett bord och äter soppa och samtalar.

Vuxna

I Bygdeå församling finns många mötesplatser för vuxna. Det spelar det ingen roll om du är 25 eller 95 år - gemenskapen är till för alla.

Körer och musik

Sången och musiken är en viktigt del i församlingens liv och genom musiken är det många som upplever ett tilltal från Gud. Du är välkommen att vara med i någon av våra körer eller att som åhörare njuta av en konsert med duktiga musiker och sångare.