Kyrkis - Kyrkans barntimmar

Kyrkans barntimmar är en dopuppföljningsverksamhet för alla 4- och 5-åringar. Vi berättar om Bibeln, sjunger, målar, pysslar och leker.

I kyrkans Barntimmar, eller Kyrkis som vi ibland kallar grupperna, får barnen möjlighet att lära känna Gud och ta del av kristen tro på sin egen nivå. Vi vill möta barnen med omtanke och respekt för barnets sätt att tro, tänka och känna.

Kyrkans barntimmar är ett led i den dopundervisning som kyrkan erbjuder och ska fungera som ett stöd för er föräldrar att förmedla den kristna trons grund.

Vi träffas under 1,5 timme en gång per vecka, och varje gång blir det en bibelberättelse med aktiviter kopplat till den tillsammans med sång och lek.

Kyrkisgrupper på flera olika platser i församlingen

I Bygdeå församling har vi Kyrkisgrupper på flera orter för att så många som möjlig ska ha möjlighet att delta. Mer information om vilka platser som är aktuella i år hittar du under anmälan. Blir det extra många anmälda kan det hända att vi delar grupperna i flera men det bestämmer vi efter att anmälningstiden gått ut.

Gratis skjuts för barn i barnomsorg

De flesta av barnen vistas på dagtid i förskola eller hos dagbarnvårdare. Därför erbjuder Bygdeå församling kostnadsfri taxi från barnomsorg till barntimmarna och sedan tillbaka igen, förutsatt att personalen där ert barn vistas anser det vara möjligt att skicka iväg och ta emot barnen vid skjutsningen. (Det är ni föräldrar som själva frågar dagbarnvårdaren eller på ert barns förskola.)

Kyrkis gör paus under hösten 2024

Under hösten 2024 har vi inga Kyrkis-grupper. Mer information om när verksamheten är tillbaka kommer senare.

Anmälan

Församlingen skickar varje år ut en inbjudan till alla barn i rätt ålder med information om anmälningstider för de olika Kyrkis-grupperna. Men är du osäker på om ditt barn fått en inbjudan är du alltid välkommen att kontakta någon av ledarna.

Fler aktiviteter för barn- och familj

Några ungdomar spelar kort tillsammans.

After School

Finns det inget kul att göra efter skolan? Jodå, i Bygdeå, Robertsfors och Ånäset får alla som går i åk 4–6 komma till After School.

Happy Voices – barnkörer som gör dig glad!

Sånger med fart, musiklekar och annat kul – var med i Happy Voices.

Kyrkis - Kyrkans barntimmar