Några äldre personer sitter vid ett bord och äter soppa och samtalar.
Foto: Johannes Frandsen

Vuxna

I Bygdeå församling finns många mötesplatser för vuxna. Det spelar det ingen roll om du är 25 eller 95 år - gemenskapen är till för alla.

Aktuella arrangemang

Någon läser en bibel.

Läs Bibeln för framtiden

2026 kommer det en nyöversättning av Nya testamentet. Men redan i höst kan du vid fyra tillfällen få vara med läsa några av provöversättningarna i Robertsfors kyrka. Det blir spännande jämförelser mellan nytt och gammalt där du får se på texten med nya ögon. Anmäl dig här.

En ung kvinna sitter i kyrkbänken med ett ljus i händerna.

Vila Stilla Trygg

Välkommen Bygdeå kyrka tisdag 17 september 19.00 för en stund av vila. Här får du lyssna till ord och musik, andas i din egen takt och kanske blunda en stund.

En grupp människor sitter i en ring och samtalar.

Nu startar Öppna kort - samtalsgruppen för existensiell hälsa

Förmågan att tro på och ta vara på livet är lika viktigt som fysisk, psykisk och social hälsa. I samtalsgruppen Öppna kort finns plats för allt som hör hemma inom idéernas, trons och värderingarnas område. Start 24 september.

Grupper och mötesplatser

Bygdeå kyrkokör

I Bygdeå kyrkokör får du sjunga klassisk kyrkomusik men också visor, pop och gospel.

Nysätrakören

Oavsett om du du bor i Ånäset eller ej är du välkommen att vara med i Nysätrakören – kören med lite extra sväng i.

Robertsfors kyrkokör

I den här blandade kören får du möjlighet att sjunga allt från psalm till klassiska körverk.

Åkullsjöns Gospelgrupp

Gillar du gospel? Då är du välkommen med i Gospelgruppen. Vi övar på onsdagar.

Öppet hus

Det här är mötesplatsen i Bygdeå för dig som är ledig på dagtid. Alltid trevlig samvaro och fika! Kom som du är.

Oss möter du i församlingens vuxenverksamhet