Två barn står bredvid varandra, bara benen syns. Den ena har regnbågsfärgade strumpbyxor.

Carl Johans församling

Carl Johans församling vill vara ett öppet sammanhang för människor i olika livssituationer och med olika erfarenheter. Här får du ta plats.

Carl Johans kyrka stängd för renovering

Under 2024/2025 renoveras kyrkan och är därför helt stängd. Under tiden firas gudstjänster i församlingshemmet, och i S:ta Birgittas kapell och Kungsladugårds kyrka.

Gudstjänst

Under sommaren, 22 juni - 25 augusti, firar vi mässa i Sankta Birgittas kapell på söndagar kl. 18. Välkommen!

En liten vit plastduva med utsträckta vingar har placerats på ett grönt blad.

Diakon på telefon sommaren 2024

Under sommaren är drop in för samtal och stöd stängt. I stället nås diakon på telefon via receptionen.

Kaffekoppar och hallongrottor.

Sommarträff i Kungsladugårds kyrka

Fyra vardagsförmiddagar finns fika framdukat och det är bara att kliva in. Det första av tillfällena bjuder sommarjobbande ungdomar på sina kunskaper om mobiler. Vill du vara med på det behöver du anmäla dig.

Drönarbild av Carl Johans kyrka.

Carl Johans kyrka renoveras

Under våren 2024 påbörjas en renovering av kyrkan, för att bevara och bygga nytt. Gudstjänster firas i församlingshemmet under tiden som kyrkan är stängd.

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret

Nyheter i Carl Johans pastorat

Diakon på telefon sommaren 2024

Sommarträff i Kungsladugårds kyrka

Präst sökes!

Publicerad:

Är du mångsidig som präst och kan/vill arbeta med olika åldersgrupper och verksamheter? Har du ett intresse för och en vilja att tänka nytt kring gudstjänstliv och tillsammans med andra utveckla kyrkans tillgänglighet och relevans för människor i vår tid? Då ska du söka det här jobbet!

Kyrkan på West Pride 2024

Publicerad:

Regnbågsmässa, litterär salong eller aktivistiskt broderi - allt är en del av Kyrkan på WestPrides program. I tältet på Kungstorget kan du bland annat ta en pride-selfie.

Sommardagar på Styrsö 2024

Publicerad:

17-20 juni håller vi S:t Olavsgården på Styrsö öppen under dagtid. De olika dagarna har olika fokus.