Foto: Håkan Berg

Masthuggs församling

Välkommen upp till kyrkan som är öppen varje dag. Tillsammans söker vi det som ger tro, hopp och kärlek. Här möts vi i vardag och högtid. Alla är välkomna!

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

En liten vit plastduva med utsträckta vingar har placerats på ett grönt blad.

Diakon på telefon sommaren 2024

Under sommaren är drop in för samtal och stöd stängt. I stället nås diakon på telefon via receptionen.

Kaffekopp.

Elvakaffe i Masthugget

Vi möts över kaffe och kaka i Klingnersalen, i Masthuggskyrkans annex. Om vädret blir bra sitter vi utomhus på kullerstenarna på den östra sidan.

Upptäck Masthuggskyrkans torn i sommar

Gillar du trångt, smutsigt och brant? Vägen till toppen är krävande men väl värd besväret. Sommaren 2024 finns en ny möjlighet att gå upp i tornet.

Hoppets duva

En manifestation av hopp, fred och gemenskap vid Masthuggskyrkan

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Utställningar i Masthuggskyrkan 2024

Nästa vernissage pågår mellan 15 juni - 29 juli med konstverket Hoppets duva.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Pilgrimsvandra eller sträck på benen

Upplev sommarkyrkan

Vill du veta vad som händer?

Prenumerera på ett eller flera kalendarier

Till formuläret

Nyheter i Carl Johans pastorat

Diakon på telefon sommaren 2024

Elvakaffe i Masthugget

Präst sökes!

Publicerad:

Är du mångsidig som präst och kan/vill arbeta med olika åldersgrupper och verksamheter? Har du ett intresse för och en vilja att tänka nytt kring gudstjänstliv och tillsammans med andra utveckla kyrkans tillgänglighet och relevans för människor i vår tid? Då ska du söka det här jobbet!

Hoppets duva

En manifestation av hopp, fred och gemenskap vid Masthuggskyrkan

Upptäck Masthuggskyrkans torn i sommar

Kontakta Masthuggs församling

Kontaktuppgifter till personal i Masthuggs församling och våra öppettider.

Kontaktuppgifter till anställda i Masthuggs församling.