Vandrare går på en grusväg omgiven av ängar.

Heldagsvandringar

Längs havet, i skogen, åt väster och öster... Följ med på dagsvandringar med Pilgrimscentrum!

Heldagsvandringar

Vi ger oss ut på vandring i olika riktningar och nya vyer. Dessa vandringar varierar i längd mellan 15 och 20 kilometer och görs i lugnt tempo, cirka 3 km/h. När datum för respektive vandring närmar sig kommer fylls det på med mer information om samlingsplats och hur du tar dig dit smidigt med kollektivtrafik.

Ta med dig matsäck och dryck för dagen.

Årets tema Att vara människa följer och visar vägen under vandringarna.

Anmälan

Maila gbg.pilgrimscentrum@svenskakyrkan.se för att anmäla dig till vandringar. Ange namn, mobilnummer och vilket vandring du vill delta i. Efter anmälan till gbg.pilgrimscentrum@svenskakyrkan.se kommer information om samlingsplats och kollektivtrafik.

Vandring i Vättlefjäll

Söndag 15 september kl. 12–18

”Gör oss fria, låt oss gå”. Pilgrimsvandring och gudstjänst i samisk ton. Vi kommer gå till Kyrk-kåtan vid Trollsjönäs där vi firar mässa. Vandringen är ett samarbete med Göteborgs stift, Göteborgs sameförening, Pilgrimscentrum i Göteborg och Nylöse pastorat. Anmälan senast 9 september.

Vandring vid havet

Lördag 19 oktober kl. 9–16

Tema : Sackaios och stormarna. Anmälan senast 14 oktober.

Vaksamheten och väntandet

Lördag 16 november kl. 9–16

Anmälan senast 11 november.

Vandring på annandag

Vandring på annandag jul torsdag 26 dec 9-16.

Tema: Den heliga Stefanos. Anmälan senast 16 december.

Porträttbild av leende Petra Carlsson Redell.

Petra Carlsson Redell, präst och författare, leder en av vårens pilgrimsvandringar.

Foto: Christer Brosché, Argument förlag

Åsa Dungården

Församlingspedagog - pilgrimscentrum, Masthuggs församling

Pilgrimskvällar i Masthuggskyrkan

Tisdagar i Masthuggskyrkan är en mötesplats för pilgrimer. Vi inspireras av personliga berättelser och att hitta nya vägar i livet.

Lunchvandring

En torsdag i månaden ses vi för en timmes promenad i centrala Göteborg. Gör oss sällskap!

Vandringsleder kring Göteborg

Vandra på egen hand på leder i och omkring Göteborg.

Programblad & nyhetsbrev från Pilgrimscentrum

Vill du pilgrimsvandra? Inspiration, stilla dagar och vandringar - allt finns med i programmet. Följ med!

Internationella gruppen - Handa för andra

Genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Svenska kyrkans internationella arbete, Act.