Konstutställning: Skogen, träden, djuren och människorna

Textilkonstnär Anna Olsson ställer ut i Masthuggskyrkan.

Vernissage kl. 14 den 23 september

Konstnärssamtal mellan konstnären och Lisa Westberg, präst, om Svenska kyrkans skogsbruk, om skapande och om en värld i förändring.

Utställningsperiod: 23 september–29 oktober

Masthuggskyrkan är öppen kl. 10–16 varje dag.

Om utställningen:

Anna Olsson skriver : Jag väver bildvävar i lin. För mig handlar mitt konstnärskap ytterst om att vilja bidra till något gott. Ett sätt för mig att ta mitt ansvar för att skapa en bättre värld. Jag vill visa på den styrka och kraft jag ser i färger, ytor och mönster och förhoppningsvis genom mina bilder ge styrka och kraft vidare till någon annan.

Utställningen innefattar en ny serie bildvävar som hon kallar "How dare you". På varje väv är ett djur som stirrar argt och uppgivet på oss. Skogen är kalhuggen och deras hem tillintetgjort. Vi har inte frågat dem utan låtit korta vinster styra. I norr bryts nya gruvor. How dare you? How dare we?

Om konstnären:

Anna Olsson har mottagit många priser för sin konst, och var Svenska kyrkans kulturstipendiat 2014.