Rötter i jord som skjuter upp gröna skott.

Liv för klimatet

Gudstjänst, inspiration och samtal i Masthuggskyrkan.

Gudstjänst & samtal om klimat och miljöarbete

13 mars kl. 11-13.30

Masthuggskyrkan

Den kämpande tron är temat för gudstjänsten som leds av prästen Lisa Westberg. Musik av och med Leif Strandh, gitarr och sång, och Daniel Austern, fiol.

Efter gudstjänsten blir det fika och samtal med Leif Strandh som berättar om sitt engagemang i klimat- och miljöfrågor.

Kl. 11 Gudstjänst, musik av & med Leif Strandh och Daniel Austern.
Kl. 12 Fika
Kl 12.30 Inspiration & samtal med Leif Strandh från Kompostbutiken.

Kulturarrangemang i samarbete med Sensus studieförbund.

Staty med fredstecken som står vid havskanten.

Internationella gruppen - Handa för andra

Genom handarbete, samtal och olika insatser är vi en del av Svenska kyrkans internationella arbete, Act.

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Masthuggskyrkan! Fri entré.

Filmträffen

En känsla, en person och en scen är startpunkten för samtalet i filmgruppen. Tala film – tala liv!