Två textila bilder. Den ena föreställer enhörningar som äter frukt. Den andra en slingrande orm.
Foto: Bild- och formskolan.

Utställning: Ormen, äpplet och alla de andra

Bilder och tryck av årskurs 2 och 3 på Bild- och formskolan.

Konstutställning och vernissage

Barn från årskurs 2 och 3 på Bild och Form skolan ställer ut sina bilder på tyg.
Utställningen pågår 23 januari –10 februari 2023.

Barnen om utställningen:

”En färd i naturen! Naturens familj och kvarlevande. Ormen, äpplet och alla de andra. En ekorre in the backrooms."

Vernissage 23 januari kl. 16–17

Välkommen på vernissage med musik, lite salt och lite sött.

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Målning av en kvinna och ett barn.

Utställningar i kyrkorummet

Masthuggskyrkan har tillfälliga utställningar av olika slag, men också verk som hänger permanent. I kyrkorummet finns också en upplevelsevandring, där du som besökare kan lära känna livet i Masthuggskyrkan, nu och då.

Verksamheter för barn

Här är det barnens kreativitet och nyfikenhet som står i centrum.

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!