Utställning: Rötter

Samlingsutställning sommaren 2021

2 juni - 16 augusti

Masthuggskyrkan

I Samlingsutställningen Rötter är det konstnärer från Oscars kultur- och aktivitetshus, som medverkar med sina alster. Allt från textilkonst och skrivna dikter, till akvarell/akrylmålningar.

Du är varmt välkommen att själv delta i höstens grupper! I en tillåtande och frivillig atmosfär inspireras skrivandet broderandet och målandet av varandra. Ingen anmälan krävs. Kostnaden är endast materialkostnader. Om gruppen har en ledare görs det på ideell basis. Kom som du är! Vill du ha mer information, så hör av dig till Oscar så får du ta del av mailutskick OscarNytt. Tel: 031 12 35 35

Oscars kultur- och aktivitetshus håller till i Sjömanskyrkan på Stigbergstorget från och med september 2021.

Öppettider för Masthuggskyrkan

Vi har öppet alla dagar 10-16 (utom tisdagar till kl. 18 och torsdagar till kl. 14). Välkommen in för att tända ett ljus, upptäcka kyrkorummet eller bara sitta en stund. Gudstjänst firas söndagar kl. 11.

Masthuggskyrkan sedd från Göte älv. Kyrkan ligger högst på berget, väl synlig.

Följ med upp i Masthuggskyrkans torn!

Gillar du trångt, smutsigt och brant? Vägen till toppen är krävande men väl värd besväret.

Upptäck Masthuggskyrkan

Utforska kyrkans olika platser med vår bok som guide och hitta dina egna pärlor! Kyrkan är öppen varje dag.

Gruppbild av kören Tornsalt i Masthuggskyrkan.

Kören TornSalt

Damkören TornSalt en kör för kvinnoröster i olika åldrar.

Gudstjänster

Det som du bär på - ditt liv, får ta plats i ett större sammanhang av tro och hopp.

Illustrerad karta över Carl Johans pastorat.

Pilgrimsvandra i Carl Johans pastorat

Upptäck hela pastoratet som sträcker sig från Linné till Röda sten, och Marconigatan till Göta älv. Har du varit i alla kyrkorna?

Vy från Masthuggskyrkan, första av flera utsiktsplatser längs pilgrimsleden Göta älv.

Pilgrimscentrum i Göteborg

Vi vill väcka din nyfikenhet och inspirera till uppbrott, möten och utmaningar. Vi är en del av Masthuggs församling, välkommen hit!