Kör och orkester i konsert.

Nyhet / Publicerad 29 mars 2022 / Ändrad 30 augusti 2023

Oscar Fredriks kammarkör söker korister

Var är du, tenor? Kammarkören letar efter dig!

Oscar Fredriks kammarkör saknar dig som vill fortsätta din sångliga utveckling under professionell ledning. Om du vågar, kan och vill, ser vi dig gärna som ny korist i Oscar Fredriks Kammarkör.

Det här är vi

Vi är en kör som strävar efter ständig och spännande musikalisk utveckling. Repertoaren är varierad, allt ifrån klassiska stora verk till a cappellamusik.
Vår oftast förekommande konsertlokal är Oscar Fredriks kyrka i Göteborg och där samarbetar vi gärna med Oscar Fredriks Sinfonietta.

Körens blandade personligheter och röster skapar vår unika klang. Vi lämnar varje repetition med ett leende på läpparna och varje konsert med känsla av upprymdhet och av att ha gått i mål. Vi vill gärna att du delar detta med oss.

Vår körledare

Att arbeta med kvalitet är vår körledare Jakob Bergmans signum. Texters innebörd, intonation och diktion är viktiga delar i hans metodiska dirigerings- och instuderingsteknik. Han utmanar oss ständigt! Jakob är tydlig i allt han gör och att sjunga under hans ledning känns tryggt!

Och vem är du?

Du är en rutinerad tenor som vill utvecklas som körsångare. Notläsning är vardagsmat för dig och notbilder begripliga. En förutsättning för att vi ska kunna bibehålla och utveckla vår musikaliska kvalitet, är att vi har hög närvaro på repetitioner och konserter. Kören behöver allas röster. Du blir en del av vårt vi.

För ansökan och mer information kontakta vår dirigent Jakob Bergman!

Jakob Bergman

Organist, Oscar Fredriks församling

Oscar Fredriks Kammarkör

En kör för vuxna under 50 år med god körvana. Kören leds av Jakob Bergman.

Oscar Fredriks Ceciliakör

Diskantkör med bred repertoar, under ledning av Jakob Bergman.

Oscar Fredriks Sinfonietta

Stråkorkester under ledning av Jakob Bergman.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Oscar Fredriks kyrka! Fri entré.

Pipor till kaffet

Lunchkonserter i Oscar Fredriks kyrka en gång i månaden.

Påsken i Oscar Fredrik

Från mörker till ljus, död till liv. Välkomna till påsken i Oscar Fredriks församling!