Sopplunch, program och andakt

Soppluncher i Gryts församlingshem, torsdagar kl 12.

29 augusti: Patrik och Josefina Höglin, med rötter i Björnlundabygden sedan 1641, visar bilder och berättar om deras gård Skottsjötorp.

12 september: Mats Gärling, konstnär och författare från Stjärnhov. Visar och berättar från sin bok om sjön Båven.

26 september: Livet med kyrkans inventarier - Kathryn Mähl och Ritva Andersson berättar om arbetet som inventarieansvariga i Daga församling.

10 oktober: Mäster Claes, Skeppsta Björnlunda - Vägen till trädgårdsmästare och genvägar i livet.

24 oktober: Tidevarv komma - tidevarv gå: Begravningsbyrån Tidevarv i Gnesta berättar om bra saker att tänka på i samband med begravning, såväl praktiskt som juridiskt.

7 november: Evighetens famn, en resa till Finland - Kyrkoherde Pär Friberg och Ritva Andersson berättar.

21 november: Gnestas revykung Bengt Landin presenterar "Kristliga karlar och fromma fruntimmer i Gnestabygden".

5 december: Grötlunch och julmusik - trevlig julavslutning med församlingens musiker Teresia Bokor och pedagog Frida Wingren.