Körer och Konserter

I Dalby församling finns körer för ungdomar och vuxna. Barnkörer för barn i åk F-6 finns också i Dalby men då i Kulturskolans regi i Allaktivitetshuset.

Körer

Dalby ungdomskör uppstart 11 september

Kör för killar och tjejer i åk 7-9 som sjunger i Eginogårdens musiksal på onsdagar kl 17.00-17.45.

Vox Sonora uppstart 28 augusti

Onsdagar 18.15-19.45 i Dalby, Eginogården

Kulturskolans låg- och mellanstadiekörer

Barn från F-klass till klass 6 kan sjunga i Kulturskolans körer i Dalby Allaktivitetshus! Anmälan på www.lund.se/kulturskolan.

Dalby Vokalensemble

Dalby Vokalensemble, som under 2018 ombildades till en damkör, söker fler sopraner och altar! Vi är yngre kvinnor som vill satsa mycket på vår sång! Vi övar på onsdagar klockan 19.30-21.00 Provsjungning!

Eginokören uppstart 27 augusti

Eginokören sjunger på tisdagar kl 19.00-21.00 och är för både män och kvinnor. Kontakta körledare Anita Andersson för provsjungning.

Estridkören

Damkör för ”alla”. Du behöver inte ha någon körvana , däremot ett stort sångintresse. Kören har c:a 35 medlemmar och repeterar tisdagar 18.30 -20.15 i Eginogårdens stora sal.

Dalby kammarkör uppstart 26 augusti

Dalby kammarkör är en blandad kör med avancerade sångare som bildades 2006 av sin nuvarande dirigent Anita Andersson, och består av ett trettiotal sångare. Kören övar på måndagar kl 19-21.00. Provsjungning!

Collegium Vox Humana

Collegium Vox Humana består av 20 amatörsångare med förkärlek för tidig musik. Kören som bildades 2013, arbetar i projektform och leds av organist Anita Andersson.

Kommande konserter

Konsert söndag 8 september klockan 18.00 i Dalby kyrka

Kören Collegium Sanctæ Ceciliæ bildades 2018 på initiativ av Hampus Söndrebo och Jesper Glans, kyrkomusiker inom Svenska kyrkan. Ensemblen är i huvudsak verksam i Skåne och består för närvarande av tio medlemmar enligt fördelningen SATB.

Konsert i Dalby kyrka söndag 29 september kl.18.00. Vegakören med sin dirigent Christian Schultze

Vegakören har sin bas i S:t Johannes församling i Malmö och startades 2009.

Gästkonsert med gospelkören "Jena Jubilee Singers" från Tyskland, Dalby söndagen den 6 oktober kl 18.00

Gospelkören "Jena Jubilee Singers" från Tyskland, som firar 36 år av körhistoria, bjuder in till en gästkonsert i Dalby söndagen den 6 oktober kl 18.00

Johann Sebastian Bach Mässa i h-moll. Söndag 10 november 17.00 i Dalby kyrka

Biljetter börjar säljas måndag 7/10 på Dalby pastorsexpedition, vardagar 10-12, Lundavägen 5; Blomsteraffären Knopp & Stjälk, Dalby Centrum, vardagar 9-18, lördagar 9-14. Betala kontant eller med swish.

Konsert med Vox Sonora i Dalby kyrka söndagen 24 november kl. 18.00

Kören har under terminen sjungit musik av den engelske kompositören Karl Jenkins dessutom blir det uruppförande av ett beställt körstycke skrivit av Dalbykompositören Cornelia Karlsson.

Någon bär en luciakrona med tända ljus.

Kommande Lucia- och julkonserter 2024

Mer information kommer senare

Online konserter

Onlinekonsert Requiem av Franz Biber

Dalby Kammarkör framför Requiem av Henrich Ignaz Franz Biber.

Eginokören

Onlinekonsert med Eginokören

Eginokören framför Then Svenska Messan av Johann Helmich Roman.