Konsert i Dalby kyrka söndag 29 september kl.18.00. Vegakören med sin dirigent Christian Schultze

Vegakören har sin bas i S:t Johannes församling i Malmö och startades 2009.

Kören består av ca 40 tjejer i åldern 20-35 och sjunger mestadels pop- och rockklassiker med betydelsefulla texter i egna arrangemang.

2010 släppte kören sin första CD (Keep breathing) och har sedan dess spelat in ytterligare fyra.

Vegakören har gjort flertalet turnéer till bland annat Kina och Japan och har medverkat i såväl Sveriges radio som TV4. Deras musivideo ”Creep” har setts av över 1 miljon på Youtube.

2018 vann kören (guld) den internationella körtävlingen i Helsingborg (kategori pop) och körens dirigent, Christian Schultze, vann tävlingens dirigentpris. 2019 och 2023 deltog kören i European Choir Games där kören vann guldmedalj i båda tävlingarna.