Närbild på blommande påskliljor i solsken.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Dalby kyrkliga trivselförening

Våren 2024

Vårprogram 2024

Söndagen den 21/1

Upptaktsmöte i Eginogården direkt efter gudstjänsten som börjar kl 10.00 i Dalby kyrka.

Program: Hur bildades de kyrkliga  syföreningarna. Historia och syfte . Anita Larsson berättar.

Trivselföreningen bjuder på kaffe/the och fralla

Onsdagen den 7/2 kl 14.00

Månadsmöte i Eginogården.

Resor till trädgårdar och parker i Storbritannien. Stefan Salomonsson berättar.

Kaffe/te med dopp serveras till en kostnad av 50:-. Betalas kontant på plats.

Onsdagen den 6/3 kl 14.00

Årsmöte i Eginogården.

Årsmötesförhandlingar och därefter musikunderhållning med Skånska Visor.

Vi bjuder på kaffe/the med dopp.

Onsdagen den 3/4 kl 14.00

Easter Parade - kom i en påskhatt. Det går alldeles utmärkt att komma utan hatt om man vill det!

Enkel påskmat serveras till en kostnad av 100:-. Betalas på plats.

Anmälan till Elvy Larsson, se nedan.Tisdagen den 14/5 utflykt OBS! OBS! Ändrat datum!

Anmälan till Påskmötet den 3/4 samt till utflykten göres till Elvy Larsson

tel: 070-5226394 eller Mail: elvy.dalby@gmail.com

Varmt välkomna till vårens program önskar styrelsen för dalby kyrkliga trivselförening

Nya medlemmar

Vår trivselförening behöver nya medlemmar, både kvinnor och män. Välkomna alla som vill vara med att göra skillnad.

Anmäl ditt intresse till ordförande Anita Larsson, 51anita.larsson@gmail.com, 0705-55 27 34.

Dalby kyrkliga trivselförenings  vårutflykt 14 maj 2024.

Turen startar kl 9.00 vid Kyrkesträdet i Dalby. Sedan åker vi österut och när vi kommer till Borstakungen i Onslunda stiger vi av bussen för att besöka denna affär.

Sedan åker vi vidare mot Brösarp och Kivik.

12.30 äter vi lunch hos Buhres i Kivik. Sedan finns det möjlighet att handla ( kom ihåg att ta med en kylväska).

ca kl 14.00 åker vi vidare mot Vitaby och S:t Olof där vi besöker kyrkan och håller en kort andakt.

Hemfärden går över Kronovalls slott, Andrarum, Vollsjö, Övedskloster, Revinge, Flyinge.

ca kl 17.00 åter i Dalby

Pris:  inkl.modern buss samt lunch i Kivik 450:-

OBS! Vi måste vara MINST 30 personer som deltar annars ställs turen in. I mån av plats kan även icke-medlemmar i Trivselföreningen följa med.

Anmälan göres SENAST 1 maj till Elvy Larsson: 070-5226394,

mail: elvy.dalby@gmail.com

Beloppet sättes in på bg 818-7262

Vi vill också påminna om att betala medlemsavgiften på 70:-.

Varmt  välkomna önskar Styrelsen