FUNKTIONSUPPSÄTTNINGAR

Prästen och konstnären Katarina Wolf är aktuell i september med en ny konstutställning i Församlingens Hus. Vi har redan funktionsvariationer och funktionsnedsättningar nu finns även funktionsuppsättningar. Varmt välkommen på vernissage måndag 2 september 16.00 - 19.00.

Utställningen hänger under perioden 27 augusti till 29 september och är tillgänglig under Församlingens Hus ordinarie öppettider:

Måndag - fredag: 09.00 - 16.00
Söndagar: 12.00 - 13.30 (i samband med kyrkkaffe efter högmässan i Danderyds kyrka)

Förklädd katt av Katarina Wolf

Katarina Wolf är konstnär och präst i Ekerö pastorat i Stockholm. Hon är också 27% aschkenazisk jude, 46% svensk, 100% människa, leg. sjuksköterska och har arbetat med brännskadevård, hemlösa och inom psykiatrin.

Här kan du läsa mer och se exempel på Katarinas tavlor: Katarina Wolf hemsida

Katarina är även en skrivande människa och har genom åren publicerat kåserier och krönikor i bland annat GT och Ordfront magasin.
Lyssna gärna på Katarinas "Tankar för dagen". Sök på "Katarina Wolf" på SR play så hittar Du programmen!

Bukett över öppen grav