Danderyd Gospel sjunger med jazzstjärnan Isabella Lundgren

Söndag 29 september 16.00 är det sång- och samtalsevent med Isabella Lundgren i Danderyds kyrka. Kyrkoherde Kristin Molander leder samtalet med rubriken "Förundran - för att världen ska räddas". Isabella Lundgren sjunger tillsammans med Danderyd Gospel.

Gospelkören är för dig som gillar musik som svänger och vill hitta sångkraft i hela kroppen. Stämmorna lärs ut på gehör, ingen notvana krävs.

Med sitt budskap om hopp och gemenskap skänker gospelmusiken både glädje och tröst. Kören gästas av fantastiska musiker och gästsångare på mässorna. Bland annat Sabina Liljas vänner Maja, Lovis och Justina som kompar på hammondorgel, piano och trummor.

Program hösten 2024:

29 september 16.00 - Event i Danderyds kyrka med jazzstjärnan Isabella Lundgren.

27 oktober 16.00  GOSPELMÄSSA i Danderyds kyrka med gästartist Rise Up Gospel Crew

26 december Annandag jul 16.00 Christmas gospel i Danderyds kyrka.

Anmälan: Sabina Lilja, körledare
E-post: sabina.lilja@svenskakyrkan.se

Gospelmässa i Danderyds kyrka på annandag påsk 2024.

Foto: Leo Smidhammar

Sabina Lilja