Foto: Eva Lindblad

Lunchmusik med soppa i Danderyds kyrka

Varannan tisdag - start 10 september 12.00 - under hösten finns möjlighet att njuta av en halvtimmes musikstund i kyrkan. Efter musiken serveras värmande soppa i Församlingens Hus. Fri entré. Se programmet här!

Tisdag 10 september kl 12.00
Plats: Danderyds kyrka

Barock folkmusik från Ö till Ö

Den gotländska sångerskan Anna Ander ger tillsammans med Olof Ander nytt liv åt folkvisor och lutsånger från 16 -1700-talet på instrumenten irländsk cittern, engelsk cister och Viola d’Amore. Den folkliga själen möter det aristokratiska hjärtat med traditionella visor och engelska lutsånger.

Här får vi dras med i hissnande historier och charmiga berättelser om instrumenten, musiken och texterna. Välkända pärlor och undangömda skatter från Gotland och de Brittiska öarna.

Lunchmusik med soppa

24 september kl 12.00
Jonas Sjöblom, marimba, vibrafon, sång och olika flöjter.

8 oktober kl 12.00
Tysk orgelmusik med Anders Ölund.

22 oktober kl 12.00
”Trumpetens koppling till Bibeln”, Christer Fredriksson, trumpeter, Anders Ölund, orgel.

5 november kl 12.00
Musik av Arvo Pärt med Anders Ölund.

19 november kl 12.00
Fransk orgelmusik med Maria Resare.

3 december kl 12.00
Adventssånger med Agnes Auer, sopran, Anders Ölund, piano, orgel

17 december kl 12.00
Julmusik på orgel med Anders Ölund.