Meningen med LIVET - nytt nummer ute nu!

Behöver man alltid ha ett syfte - ett mål - med det man gör? Jazzsångerskan Isabella Lundgren vägrar att ha några mål. I höstens första nummer av LIVET kan vi läsa om mening ur olika perspektiv.

Lena Sköldeberg menar att olikheter berikar livet. Mikael Flodell berättar om sin livskris, Gabriella Sköldenberg frågar sig om det är livets mening att rensa kirskål? Och Anders Arborelius - kardinal i Katolska kyrkan i Stockholms stift -  medverkar i det långa reportaget med rubriken - Erfarenhet ger livsmening.

Anders Arborelius

Tidningen delas ut helgen 30 augusti - 1 september till alla hushåll i Danderyds kommun. Det går även bra att hämta ett exemplar i kyrkorna eller i Församlingens Hus. Och/eller att ladda ner en pdf med tidningen här på hemsidan:

LIVET nummer 3 2024