Foto: Magnus Aronson

Sjung i kör!

Danderyds församling har mer än 200 körsångare i nio körer för olika åldrar. Dessutom finns barnrytmik för de allra yngsta musikälskarna. Körerna sjunger i gudstjänster och vid konserter.

Inspiration och glädje
Att sjunga i kör är fantastiskt roligt. Och faktiskt hälsosamt. Musiken ger inspiration, kraft och glädje. Vid internat och resor utvecklas kören och gemenskapen stärks. Om du vill vara med och sjunga – kontakta körledaren för mer information. Det är gratis att vara med i våra körer.

Foto: Magnus Aronson

Gospelmässa - Helig ande kom till mig

På Pingstdagen söndag 19 maj sjunger Danderyds Gospelkör låtar om och med glädje och innerlighet under ledning av Sabina Lilja tillsammans med kompband.

Danderyds kyrkokör

För dig med stor körvana. Danderyds kyrkokör bildades 1920 och firade 100-årsjubileum mitt under pandemin. Kören har gedigen erfarenhet av kyrkomusik, såväl i högmässan som konsertant.

VocAlice

VocAlice är en kör för kvinnor. Inriktningen är främst klassisk sakral, 2-4-stämmigt för sopraner och altar, men vi sjunger även jazz, gospel och folkmusik.

Barnkörerna

Körerna övar en gång i veckan och några gånger per termin sjunger vi i söndagens högmässa i Danderyds kyrka.

VOX ungdomskör

En kör för dig som går på högstadiet eller gymnasiet. Man behöver inte kunna sjunga perfekt- vi lär oss tillsammans!

Enebykyrkans kör

För dig som tycker om att sjunga blandad repertoar i gudstjänst och i konserter.

Kapellkören

Djursholms Kapellkör består av cirka 40 sångare. Kören sjunger i Kapellets gudstjänster ett tiotal gånger om året. Dessutom framförs årligen  vår- och julkonserter.