Konstutställningar i Församlingens Hus

Lokala konstnärer, både blivande och etablerade, ges möjlighet att ställa ut och bidra till att nya möten skapas i församlingen. Rummen i Församlingens Hus är stora och vackra med väggar som är utmärkta för konstutställningar och det finns alltid ett flöde av besökare. Välkommen att ställa ut i din församling!

I dokumentet Regler och villkor för konstutställningar i Församlingens Hus kan du läsa allt om hur det fungerar att anordna en konstutställning.

Det finns utrymme för ungefär nio utställningsperioder på ett år och varje period är ca en månad. Se årspilen nedan.

Årspil utställningsperioder

För dig som inte varit i Församlingens Hus - ta en titt på bildspelet så ser du hur loaklerna ser ut.

För digital ansökan - fyll i formuläret nedan.

Om du har frågor eller idéer om utställningarna är du välkommen att kontakta: Brita Sylvén, 08-568 957 23, brita.sylven@svenskakyrkan.se

Här fyller du i ansökan om konstutställning i Församlingens Hus.

När ansökan är inskickad får du per automatik ett meddelande om att din ansökan är mottagen och att besked kommer meddelas senast inom 14 dagar via e-post.

Innan du skickar in din ansökan - läs igenom "Regler och villkor för utställningar i Församlingens Hus".