/ Publicerad 16 oktober 2024

Ledigt jobb: kyrkomusiker med fokus ungdom, Uppsala

I Danmark-Funbo församling, Uppsala, söker vi en kollega med musikalisk bredd - du som lika gärna spelar Gammal Fäbodpsalm på begravningen, som senaste Mellolåten på konfirmationen. Eller varför inte tvärtom?!

Kyrkomusiker med fokus ungdom 100%

Du ingår i arbetslaget kring våra konfirmander och ska ha öra för dem som vill utvecklas musikaliskt och sjunga och spela tillsammans med andra. Du leder ungdomskören och arbetar även enligt schema med gudstjänster och kyrkliga handlingar.

Danmark-Funbo församling ligger i sydöstra Uppsala. Här finns tre kyrkor, två medeltida samt Sävja kyrka, byggd 1984, som även rymmer församlingens expedition. Där delar du arbetsrum med våra två andra musiker. Vi är totalt 25 personer i medarbetarlaget och många ideella.

• Tillsvidareanställning 100%
  • Tillträde efter överenskommelse
  • Körkort behövs, tillgång till bil är en fördel.

Ansökan

Ansökan skickas till danmark-funbo.forsamling@svenskakyrkan.se senast 20 november.

Frågor kring tjänsten?

Frågor ställs till kyrkoherde Susanne Nordgren eller organist Inger Knecht (kontaktuppgifter nedan).

Susanne Nordgren

Kyrkoherde, Danmark-Funbo församling