Foto: Josefin Karlavagn

i  Sävja kyrka, sittande 100 personer

Linnérummet

i  Sävja kyrka, sittande 14 personer

Uthyrningsföreskrifter vid hyra av samlingssalen eller Linnérummet i Sävja kyrka

1.      Nycklar
Nyckel till Sävja kyrka hämtas på församlingsexpeditionen i Sävja kyrka under kontorstid vardagar kl. 9.00-16.00, tel 018-418 10 00.

Nyckeln lämnas tillbaka senast två vardagar efter hyrestillfället.

Om avgift ska betalas för hyrning av lokalen skickar vi en faktura till din folkbokföringsadress.

2.      Ansvar
Den som använder lokal inom Danmark-Funbo församling tar på sig ansvaret för säkerheten vid respektive tillfälle då det gäller skydd mot brand, olycka och annan skada gällande såväl människor som fastigheter och inventarier. Besökarna förväntas uppträda så att inga klagomål uppstår. Den som hyr är skyldig att sätta sig in i och informera deltagare om ordningsregler, lokalens utrymningsvägar, brandsläckutrustning och säkerhetsutrustning.

Om brandlarmet utlöses ska Sävja kyrka utrymmas om det inte är helt säkerställt att orsaken till larmet är ofarlig och känd. Väktare från bevakningsbolag rycker ut till kyrkan då larmet har gått. Denne kommer återställa larm då orsaken till larmet är undersökt och åtgärdad.

Efter avslutad hyrning ska vattenkranar vara stängda, levande ljus vara släckta, elektrisk apparatur vara avstängd eller urkopplad, samtliga fönster och dörrar vara låsta. Sävja kyrka och församlingshem är försett med inbrottslarm vilket ska aktiveras efter avslutad aktivitet. Det finns en tablå vid ingången som visar vilka dörrar och fönster som inte är låsta om inte larmet går att aktivera.

Om det uppstår skador på byggnad, möbler eller utrustning vid uthyrningen ska detta meddelas till församlingsexpeditionen.

3.      Rökning, alkohol, marschaller m.m.
Rökning är inte tillåten inomhus. För rökning utomhus finns särskild askbehållare på klockstapeln.

Servering av lättare alkoholhaltiga drycker såsom vin och öl är tillåten i slutna sällskap. Servering och förtäring av starksprit är inte tillåten.

Skall marschaller tändas får endast marschaller med vit paraffin användas.

4.      Städning
Den som hyr är skyldig att grovstäda lokalerna efter förhyrningen, inkl. toaletterna dvs ställa i ordning bord och stolar, ta bort skräp, tömma papperskorgar, sopa golven, diska och plocka in disk i skåp och lådor. Golvet i köket våttorkas vid behov. Utomhus skall eventuella marschaller, skräp och kastade fimpar plockas bort. Kompost- och soppåsar läggs i sopbehållare i klockstapeln, högra dörren. Tomglas och aluminiumburkar tas med hem. Uppfällbara bord fälls ihop, stolar samlas i högar, (max 12 st i varje) och ställs in i stolsförrådet. Bord och stolar som ska stå kvar placeras ut som skissen på insidan av dörren till stolsförrådet visar.

OBSERVERA! Städning skall ske omedelbart för att lokalen kan vara uthyrd till annan direkt efteråt eller morgonen därpå.

5.      Avbeställning
Lokal som inte har avbeställt senast en vecka före bokat tillfälle debiteras med hel avgift.

Lämna lokalerna i det skick som du själv vill finna dem.

Priser - samlingssalen

Lokal för samling efter dop i våra kyrkor är avgiftsfri upp till 8 timmar. Önskar ni hyra en längre tid går det bra mot en avgift på 500 kr.

Lokal för samling efter begravning eller som representerar för en ideel förening kostar det 500 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning. (Linnérummet 350/450 kr, med/utan kök)

Lokal för privat fest (tex. vigsel) eller är en lokal arrangör där avgifts tas ut kostar 1700 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning. (Linnérummet 550/700 kr, med/utan kök)

Lokal för företag eller professionella artister kostar 2700 kr. Hyr upp till 8 timmar, där efter dubbel kostnad per 8 timmars uthyrning.
OBS! Behövs närvaro av vaktmästare tas en avgift på 300 kr/timme ut.

Linnérummet Foto: Josefin Karlavagn

Linnérummet i SÄvja kyrka