Lyssna

Kansli

Svenska kyrkans arbetsgivarorganisationen har ett centralt kansli i Stockholm samt förhandlare/rådgivare i hela landet som arbetar regionalt med att bistå arbetsgivarna.

Kansliet har, utöver vd och stab, tre enheter:

Administrativa enheten hanterar arbetsgivarorganisationens ekonomi, HR-frågor och lokaler, samt samordnar och administrerar arbetsgivarorganisationens utbildningar, konferenser och seminarier.

Arbetsgivarenheten ger utbildning, råd och service i arbetsgivarfrågor: arbetsrätt, lön, arbetsmiljö med mera. Medarbetarna finns både på det centrala kansliet i Stockholm och regionalt placerade förhandlade/rådgivare i olika stift.

Utvecklingsenheten driver utvecklingsarbete med särskilt fokus på personalpolitiska och arbetsmiljörelaterade frågor, driver och samordnar arbetsmiljöfrågor i Svenska kyrkan, utbildar i arbetsmiljö samt erbjuder styrelseseminarier och stöd i bland annat förändringsledning.

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation i arbetsgivarfrågor såsom arbetsrätt, lön, arbetsmiljö och alla kollektivavtalsfrågor.

Hitta snabbt

Kontakt

Varmt välkommen att kontakta Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation i arbetsgivarfrågor såsom arbetsrätt, lön, arbetsmiljö och alla kollektivavtalsfrågor.

Utbildningar och medlemsaktiviteter

På plats, på distans, online! Svenska kyrkans arbetsgivarorganisation erbjuder en mängd olika medlemsaktiviteter och utbildningar för att främja kunskap, förståelse och sammanhang för arbetsgivare och arbetsgivarföreträdare inom Svenska kyrkan.

Ansök om inloggning i webbhandboken Vera

Vera - en unik webbhandbok om arbetsrätt, arbetsmiljörätt, lön, kollektivavtal med mera för Svenska kyrkan. Inloggning ingår i medlemsavgiften till Skao.