En ung kvinna sitter och ler vid ett bord tillsammans med andra.
Foto: Johannes Frandsen

Församlingsarrangemang

gudstjänster på äldreboenden, församlingsafton, sopplunch, stick och sy, syförening, mm

GUDSTJÄNSTER PÅ ÄLDREBOENDE

Forsalid onsdagar 14.00
12 juni, 26 juni, 10 juli, 24 juli, 7 augusti, 21 augusti, 4 september och 18 september

Skogåsa onsdagar 14.00
19 juni, 19 juni, 17 juli och 28 augusti.

Axeltorp torsdagar 10.00
20 juni, 18 juli och 29 augusti.

HOPPFULLA TRÄFFAR
Degeberga församlingshem 14.00-16.00
5 september Programmet ej klart. Håll utkik på anslagstavlor, facebook och hemsidan.

Everöds församlingshem 14.00-16.00
19 september Programmet ej klart. Håll utkik på anslagstavlor, facebook och hemsidan.

SYFÖRENING/ARBETSFÖRENING MM
Degeberga kyrkliga syförening i Degeberga församlingshem tisdagar 14.00
20 augusti och 17 september.

Hörröds kyrkliga arbetsförening i Hörröds församlingshem onsdagar 13.30
14 augusti, 28 augusti och 11 september.

Leksaksprojektet
i Maglehems Brandkårsstuga 14.30
På leksaksprojektets träffar tillverkar vi kläder och leksaker för att i slutet av året skänka dem som julgåvor till barn som inte annars skulle få några presenter. Är du intresserad av att vara med i gemenskapen är du välkommen till Brandkårsstugan.

BORDSMÄSSA
Firas i Degebrga kyrka.
12 september.

En bordsmässa är en gudstjänst med soppa, bön, samtal, nattvard och psalmsång.
Välkommen att dela måltid och gemenskap!

KRISTEN MEDITATION
27 augusti -17 december.
En stund av återhämtning för kropp och själ.
Vi behöver balans i livet med både vila och arbete.  Meditation påverkar kroppen på ett positivt sätt. Den sänker blodtrycket, ger avspänning i kroppen och ger energi.
Ledaren inleder med en kort avslappning och läser en text som du kan välja att meditera över. Sedan sitter vi i tystnad. Ledaren avslutar meditationen med att läsa något.
Meditationen startar kl. 17.00 i Degebrga kyrka, en trappa upp i musiksalen.
Kom gärna fem minuter innan så att alla sitter på plats när vi startar. Du sitter så länge du själv behöver dock längst till 17.40 då meditationen avslutas.
För den som vill finns det sedan möjlighet att delta i veckomässan som startar kl. 18.00.
För mer information kontakta församlingspedagog Diana Winqvist, 044-35 54 54, diana.winqvist@svenskakyrkan.se