Syföreningar

I Degerfors-Nysunds församling finns två syföreningar.

De är öppna för den som tycker om att sy och handarbeta, samtala och dricka kaffe.

Åtorps kyrkliga syförening, träffas varannan tisdag under terminerna kl. 14.00-16.00 i Nysunds församlingshem. Startdatum för hösten är 3 september.

Håkanbols kyrkliga syförening träffas varannan tisdag under terminerna kl. 14.00-16.00 i Degerfors församlingshem. Startdatum för hösten är 27 augusti.

Håkanbols syförening har ett projekt som vi kallar ”rutan”. Vi virkar eller stickar rutor som är 18x18 cm som sedan blir filtar. Tanken är att de ska skänkas vidare inom olika områden där de behövs.

Vill du vara med i gruppen eller hjälpa till på annat sätt som att skänka garn som inte används får du gärna höra av dig.

Kontakta mig

Anna Lööf