En person håller ett armband av olika pärlor i sina kupade händer.

Meditation med Frälsarkransen

Tisdagar klockan 18.30–19.30 i Lilla Malma kyrka. Tio tillfällen från den 10 september.

Meditationen börjar klockan 18.30 och leds av Birgitta Segerblom. Inför varje tillfälle finns hon på plats i kyrkan från klockan 18.15 för att ge råd och svara på frågor kring meditationstekniken.

Frälsarkransen finns att köpa i kyrkan. Kostnadsfritt att vara med på meditation med Frälsarkransen.

Föranmälan behöver ej göras.

Har du frågor? Välkommen att kontakta Birgitta Segerblom, biseger@icloud.com, 073-393 03 27.

Kort om Frälsarkransen

Frälsarkransen skapades 1996. Martin Lönnebo hade då nyligen pensionerats från sin tjänst som biskop i Linköpings stift och var på semester i Grekland, där han blev strandsatt på en liten ö under ett stormoväder. Han fick då idén till Frälsarkransen.

Frälsarkransen består av 18 pärlor, där varje pärla har sin egen betydelse. Med hjälp av pärlorna kan du få handfast vägledning till meditation och eftertanke.

Frälsarkransen - en liten guide

I Frälsarkransens 18 pärlor ryms hela livet. Frälsarkransen kan ge en livstolkning och hjälpa oss att be.