En person står vid ett notställ med händerna lyfta framför sig.

Zhineng Qigong

Zhineng Qigong i Lilla Malma kyrka lördag 14 september klockan 10.00-15.00 samt fredagar (från 20 september) klockan 09.30–10.15. Föranmälan senast 7 september.

- Genom att praktisera Zhineng Qigong får vi verktyg till att må bra med bättre hälsa och starkare immunsystem. Övningar kan göras sittande, stående eller liggande, säger Pamela Melin, som leder Zhineng Qigongen i Lilla Malma kyrka och fortsätter:

- I Zhineng Qigong framkallar vi Qi (energi) i våra egna kroppar för att användas medvetet för vårt eget läkande. Qi lär vi oss att känna i våra egna kroppar under kursens gång.

I Zhineng Qigong ingår Qigong science, olika kroppsövningar och meditationer som passar alla, eftersom övningarna kan göras sittande, stående och liggande.

Pamela Melin är leg. sjuksköterska, leg. barnmorska, massör och bioenergiterapeut. Hon har under mer än tio år praktiserat Zhineng Qigong.

Kostnadsfritt. På lördagen ingår lunch.

Antalet platser är begränsade. Föranmälan görs senast 7 september till Pamela Melin, pamela.melin@telia.com, 070-514 70 98.

Du väljer om du anmäler dig till både heldagen och fredagarna, men du kan också anmäla dig till både heldagen och till fredagarna.