Lyssna

Höstens radioprogram

Start 12 september

Du vet väl att vi har ett eget radioprogram?
Vi pratar om allt mellan himmel och jord i pastoratets värld. Programmet leds av Ewa Linnros, kommunikatör och Magnus Ehntorp, präst.
Programmen sänds i Radio Viking 101,4 kl 9:00-10:00.

Här nedan  ser du höstens och vinterns programinnehåll.

12 september: Om höstens verksamheter, bl.a. Katekumenat.
Gäster: Cecilia Nyberg, präst, Susanne Olsson, församlingspedagog

26 september: ”Messy church” — en kreativ verksamhet för alla åldrar.
Gäster: Lisa Tegelmark, församlingspedagog, Susanne Olsson, församlingspedagog, Anna Thorstensson, ungdomsansvarig.

10 oktober: Prästens ”prylar” och kläder – vad står allt för?
Gäster: Anna Unghammar, präst, Marie Wimnell Sjöblom,
vaktmästare.

24 oktober: Tema Allhelgona.
Gäster: Henrik Mattson, kyrkogårdschef Ekerö pastorat och representant från Färingsö församling.

7 november: ”Den heliga anden- vem/vad är det är det? Gäst: Kyrkoherde Anita Elweskiöld

21november: Följ med bakom kulisserna på Ekebyhovskyrkans julvandring. Vi berättar också om vår verksamhet ”Skolkyrka”.

5 december: Advent, jul, nyår med diakonalt fokus . Gäster: Karin Gustavsson, integrationssamordnare och Annika McWilliams, diakon.

19 december: ”Kyrka i nytt landskap” - Biskop Andreas Holmberg gästar vårt program.

Sända program hittar du här: www.svenskakyrkan.se/ekero/radio