Gravplatser för barn

På S:t Olofs kyrkogård finns ett gravkvarter med kistgravplatser särskilt anpassat för gravsättning av barn.

I gravkvarteret för barngravar är gravplatserna lite mindre, anpassade för att gravsätta mindre kistor. Gravplatserna är 1,5x1 meter stora och gravsättning sker på 1,5 meters djup. Gravrättstiden är 25 år från sista gravsättning med möjlighet till förlängning. Gravrättsinnehavarna beslutar om och ansvarar för gravplatsens utseende.

S:t Olofs kapell

S:t Olofs kapell finns i centrala Enköping och är ett begravningskapell. Här kan man även kan ordna borgerlig begravning. Kapellet ritades av Sigurd Lewerentz och invigdes 1932.

En kyrkogård i höstfärger.

Olika sorters gravplatser

Det finns olika former av gravsättning – med och utan skötselansvar. Läs mer om gravplatserna och hur de fungerar.

Gravar dekorerade med färggranna blommor på en kyrkogård.

Kyrkogårdsfrågor

Här hittar du information om hur pastoratets kyrkogårdar sköts. Här finns också kontaktuppgifter och mer information om gravrätt, gravskötsel och allt annat som har att göra med kyrkogårdarna.