Foto: Magnus Aronson

Körlek, 4–6 år

Vi tränar på körsång och rytmikövningar, och bekantar oss med Bibelns berättelser. Gemenskap med andra barn, i en miljö där barnen får växa och utvecklas som människor och i sin tro. Föranmälan.

Om Körlek

I Körlek tränar vi på körsång och rytmikövningar, pysslar samt bekantar oss med Bibelns berättelser. Att sjunga i kör handlar inte bara om musik utan lika mycket om gemenskap, skratt och allvar. Här får ditt barn möjlighet till gemenskap med andra barn, i en miljö där barnen får växa och utvecklas som människor och i sin tro. Barnen medverkar vid både övningar och gudstjänster. Terminen avslutas med luciatåg i St Lars kyrka 11/12. Mer information skickas ut till körens medlemmar.

Föranmälan krävs, du anmäler ditt barn via formuläret längre ner på sidan.

Körlek höstterminen 2024

Dag: onsdagar kl 16.30–17.30
Datum för medverkan i gudstjänster: 8/9, 6/10, 3/11, 1/12 i S:t Lars kyrka samt 20/10 i Vårfrukyrkan
Luciatåg i S:t Lars kyrka: 11/12
Terminsstart HT24: 28/8
Terminsslut HT24: 11/12
Plats: Prostens lekstuga, Kyrkans hus
Kontaktperson: Per Lisberger, se nedan

Anmälan Körlek, 4-6 år

Vi hanterar alla personuppgifter i enlighet med GDPR.

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.