En liten asfalterad väg går genom sommarlandskapet.
Foto: Nille Leander /Ikon

Kyrktaxi

Kyrktaxi erbjuds församlingsbor för resor till söndagsgudstjänst i Enköpings pastorat. Bokas senast fredag kl 18. Kan avbokas fram till en timme innan avfärd.

Om kyrktaxi

Kyrktaxi är en för dig som har svårt att på egen hand ta dig till söndagens gudstjänst. Du bokar kyrktaxi på tfn 0171-44 00 00.

• Kyrktaxi är gratis under perioden 8/1-4/5 på grund av svalställningen av kyrkor. Övrig tid tas en reducerad kostnad på 40 kr ut.
  • Gäller alla söndagar (oavsett tid på dagen)
  • Gäller även på julafton.
  • Gäller för resor till och från samtliga kyrkor och kyrkcentrum/församlingshem inom hela pastoratet
  • Gäller alla människor, oavsett funktionshinder (dvs även personer med permobil)
  • Gäller även när det är kaffe eller förtäring efter gudstjänsten. Det betyder att om du exempelvis önskar resa till en gudstjänst som börjar kl 11:00 så kan du boka återresan några timmar senare, t ex kl 14:00 eller 14:30, för att hinna med kyrkkaffet.

Kyrkor

Vårfrukyrkan, St Lars kyrka, S:t Olofs kapell, Villberga kyrka, Litslena kyrka, Hacksta kyrka, Husby-Sjutolfts kyrka, Löts kyrka, Härkeberga kyrka, Lillkyrka kyrka, Boglösa kyrka, Vallby kyrka, Veckholms kyrka, Kungs-Husby kyrka, Torsvi kyrka, Tillinge kyrka, Sparrsätra kyrka, Enköpings-Näs kyrka, Svinnegarns kyrka, Teda kyrka, Breds kyrka, Simtuna kyrka, Altuna kyrka, Torstuna kyrka, Härnevi kyrka och Österrunda kyrka.

Kyrkcentrum/församlingshem

Hummelsta kyrkcentrum, Kyrkans hus i Fjärdhundra, Villberga prästgård och Lillkyrka församlingsgård.