Foto: Magnus Aronson/IKON

Musicteam, 9-12 år

Här finns möjlighet att lära sig spela piano, orgel och gitarr. Barnen medverkar vid både övningar och gudstjänster med små och stora. Föranmälan.

Om Musicteam

I Musicteam i Enköpings församling får barn mellan 9-12 år möjlighet att lära sig spela piano, orgel och gitarr. Barnen medverkar vid både övningar och gudstjänster med små och stora. Föranmälan görs till Lisen Brunsberg, se kontaktuppgifter nedan.

Dag: onsdagar enskilda tider mellan kl 15.00–18.00. Tiden bestäms i samråd med Lisen vid anmälan.
Terminsstart HT24: 11/9
Terminsslut HT24: 4/12 (uppehåll 30/10)
Plats: Ungdomsvåningen i Kyrkans hus, Enköping
Kontaktperson/anmälan:  Lisen Brunsberg, se nedan

Att barn sitter vid en rutchbana och sträcker upp armarba och ser glad ut. Ett annat barn står på stegen på rutchbanan.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.

Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.

Barnkörer & musikgrupper

Inom Enköpings pastorat finns barnkörer i Enköping, Villberga, Veckholm, Tillinge och Fjärdhundra.