En man med glasögon spelar på en kyrkorgel.
Foto: Amanda Jansson

Musikgudstjänst

På en musikgudstjänst är musiken i fokus. Ibland är det församlingens egna musiker eller körer som står för musiken, ibland är det gästmusiker som spelar.

På en musikgudstjänst är musiken i fokus. Gudstjänsten kan innehålla solister, körer, större körverk eller gemensam psalmsång. Ibland är det församlingens egna musiker eller körer som står för musiken, ibland är det gästmusiker som spelar eller sjunger.

Gudstjänsten innehåller ibland några ord som knyter an till temat i musiken eller söndagens tema, samt någon bön.

Musik och kultur i kyrkan

En färgglad bild i blått, rött och gult med små ljusa motljusbubblor.

Konserter & utställningar

Inom Enköpings pastorat finns ett rikt musikliv. Läs om konserter och andra kulturevenemang kommande veckor.

En kyrkokör i röda kåpor fotograferad ovanifrån.

Körer

Vi har många körer i Enköpings pastorat, för både barn och vuxna. Är du intresserad av att börja sjunga, hör av dig till våra körledare.

Lunchmusik med tankar inför helgen, Kyrkans hus i Fjärdhundra

Fika i Kyrkans hus varje fredag kl 12.15 följt av en kort andakt, sedan pianomusik från kl 12.30.

Ett kyrktorn med gröna lövträd i förgrunden.

Lunchmusik i Vårfrukyrkan

Jonas Marmbrandt spelar orgel i kyrkan på onsdagar. Ibland gästar andra musiker. Möjlighet att köpa kaffe och smörgås från kl. 11.30.