En kyrkogårdsarbetare klipper gräset runt gravstenarna med en åkgräsklippare.
Foto: Johan Bjurer /Mostphotos/Ikon

Ledig tjänst: kyrkogårdsarbetare, 100 %

Nyhet Publicerad

Vi söker dig som är ansvarsfull och driven, med förmåga att se och möta människor. Tjänsten är en 100 % tillsvidareanställning och innebär alla förekommande uppgifter på en kyrkogård. Du ska ha vana vid maskiner. Kom och bli en del av vårt positiva gäng!

Om jobbet

Du kommer att arbeta med alla förekommande uppgifter på kyrkogården, så som grönyteskötsel, öppning och återfyllning av urngravar och en del lokalvård. Under vinterhalvåret lägger vi grunden för sommarsäsongen och för att ta emot säsongsanställda med allt vad det innebär. Det gäller utarbetande av rutiner, men även introduktion och handledning.

Under vintern ingår även snöröjning och halkbekämpning i arbetsuppgifterna, så väl som en del restaureringsarbete. Tjänsten innefattar snöberedskap enligt ett rullande schema mellan november och april. Snöröjning utförs till största delen med maskiner, varför det är viktigt att du är van vid maskiner.

Om kyrkogårdsförvaltningen i Enköpings pastorat

Inom Enköpings pastorat finns 27 kyrkogårdar. Kyrkogårdsförvaltningens uppgift är att förvalta, vårda och underhålla kyrkogårdarna. Vårt positiva gäng är en del av Enköpings pastorat som totalt består av ca 90 anställda. Inom arbetslaget har vi en massa olika kompetenser och erfarenheter som vi gärna delar med oss av. Vår idé är att alla har något att bidra med!

Inom kyrkogårdsförvaltningen läggs mycket fokus på vi-känsla och samarbete, där man löser alla förekommande arbetsuppgifter tillsammans.

Vi värnar en god arbetsmiljö och förespråkar i hög grad användning av maskiner i det dagliga arbetet.

Som arbetsgivare erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag.

Allt arbete utgår från kyrkogårdsförvaltningens lokaler på Eva Ekeblads gata 7 i Enköping,  där arbetsfördelning sker gruppvis.

Om dig

Du ska

• vara ansvarsfull och driven.
  • vara lösningsfokuserad och ha lätt för att samarbeta och sprida positivitet omkring dig.
  • ha en god förmåga till helhetssyn, både inom kyrkogårdsförvaltningen och i förhållande till andra enheter inom pastoratet.
  • ha en stor arbetslust och god fysik för att klara av arbete som tidvis är fysiskt tungt.
  • vara kommunikativ och verbal, med förmåga att se människor och fokusera på deras goda   egenskaper.

Dina erfarenheter/kompetenser

Du ska ha

• dokumenterad utbildning och/eller erfarenhet in om grönyteskötsel och/eller kyrkogårdsarbete.
  • minst B-körkort för manuell växellåda.
  • förarbevis och/eller erfarenhet på hjullastare eller annan likvärdig materialhanterande maskin.

Om tjänsten

Tjänsten är en 100 % tillsvidareanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Ansökan

Ansök genom att skicka CV samt ett personligt brev, där du beskriver vilka goda egenskaper och kompetenser du har som gör dig bäst lämpad för tjänsten. Ansökan skickas till Enköpings pastorat, Box 88, 745 22 Enköping eller via mejl till kyrkogard.enkoping@svenskakyrkan.se

Din ansökan behöver vara hos oss senast 5 maj 2024.

Frågor?

För mer information, kontakta:

• Kyrkogårds- och fastighetschef Ann-Sofie Hansson, tfn 0171-257 39.
  • Arbetsledare Elisabeth Nordfors, tfn 0171-257 46.
  • Facklig företrädare Kommunal, Patrik Sköldberg, tfn 010-442 88 29

Lediga jobb

Här hittar du alla aktuella lediga jobb inom Enköpings pastorat, både inom kansli, församling och kyrkogård.

Om Enköpings pastorat

Enköpings pastorat finns på många ställen och i olika former. Vi har verksamheter för barn, unga och vuxna. I pastoratet finns 26 kyrkor och många andra lokaler med gudstjänst och musikliv.