Nyhetsbrev från Fjärdhundra församling 20 augusti

Nu startar vi höstens verksamheter i Fjärdhundra, för både barn och vuxna.

Händer framöver i Fjärdhundra församling

SIMTUNA KYRKA
Sön 1/9 kl 11 Högmässa, M Thurfjell
Sön 8/9 kl 11 Högmässa med höstupptakt, M Thurfjell, kyrkokören sjunger, kyrkkaffe i Mariakoret
Sön 15/9 kl 11 Högmässa, J Werf
Sön 22/9  kl 11 Högmässa, E Apelgårdh

ÖSTERUNDA
Sön 1/9 kl 9 Friluftsgudstjänst “Härlig är jorden” vid Ytterkvarnsbro, M Thurfjell, ta med något att sitta på samt kaffekorg

HÄRNEVI KYRKA
Sön 22/9 kl 15 Gudstjänst med kyrkans skatter, E Apelgårdh

KYRKANS HUS FJÄRDHUNDRA
Sön 15/9 kl 15 Gudstjänst med mat, J Werf

GLÄNTAN
Tis 3/9 kl 10 Andakt
Tis 10/9 kl 10 Andakt
Tis 17/9 kl 10 Andakt
Tis 24/9 kl 10 Andakt

Fint besök i Fjärdhundra församling

Vi hade besök av unga cellister från Freudenstadt i Tyskland. De sammanstrålade med Kulturskolan i Enköping i Simtuna kyrka. Det blev ett sprudlande musikaliskt möte!
Cellolärarna Camilla Martinsson och Jonathan Nestler medverkade samt även sopransolist Åsa Lansfors Lindblom.
Tillsammans med församlingen arrangerades detta av Paddebo kulturförening, Kulturskolan Enköping och Studieförbundet Vuxenskolan Enköping, med utvecklingstöd från Enköpings kommun.

Foto: Wikipediaanvändare "Zejo"

Häng med till höstens verksamhet i Kyrkans hus!

Familjekvällar, Fjärdhundra

En kväll för hela familjen där vi ses i Kyrkans hus i Fjärdhundra för att äta och umgås. Kvällen avslutas med andakt.

Lunchmusik med tankar inför helgen, Kyrkans hus i Fjärdhundra

Fika i Kyrkans hus varje fredag kl 12.15 följt av en kort andakt, sedan pianomusik från kl 12.30.

Händer i veckan

Här kan du läsa om vad som händer i Enköpings pastorat den närmaste tiden: gudstjänster, träffar och musik.

Nyhetsbrev

Enköpings pastorat skickar ut ett nyhetsbrev med information från församlingar och kyrkogårdsförvaltning. Du kan prenumerera på brevet, som då skickas till dig per e-post.

Kontakt Fjärdhundra

Här hittar du kontaktuppgifter till medarbetare och verksamhet i Fjärdhundra församling.