Lyssna

Nyhetsbrev från Fjärdhundra församling 23 september

Något nytt startar i Fjärdhundra i höst!

Så har terminen dragit igång.

Kyrkokör och barnkör övar. Andakter firas på Gläntan. Sopplunch och lunchmusik inbjuds till varje vecka. Församlingsråd träffas. Högmässor firas. Själavårdssamtal sker. Barn döps och par vigs. Konfirmander träffas. Vi säger tack och farväl i samband med begravningar. Och så vidare.

Allt är som vanligt.

Fast det är det ju inte! I höst drar församlingen igång en ny verksamhet och vi börjar fira en ny sorts gudstjänst. Vi bjuder in till Familjekväll varannan torsdag - gemenskap över generationsgränserna med mat och en enkel andakt. Mat blir det även när vi firar Matgudstjänst - en enkel gudstjänst runt matbordet i Kyrkans hus.

Så allt är inte som vanligt. Men terminen har börjat - med allt vad det innebär - nu kickar vardagsrutinerna in. Hoppas att gemenskapen och gudstjänsterna i församlingen kan få vara en del av din vardag.

Väl mött i höst!

Mattias Thurfjell, församlingsherde

Foto: Amanda Jansson

Händer framöver i Fjärdhundra församling

Gudstjänster

SIMTUNA KYRKA

Sön 29/9 kl 11 Högmässa, E Apelgårdh
Sön 6/10 kl 11 Högmässa, E Apelgårdh
Sön 13/10 kl 11 Mässa med skördefest, M Thurfjell. Kyrkokören och barnkören sjunger, kyrkkaffe med kakbuffé, auktion på skördealster och ätbart till förmån för Världens barn

ÖSTERUNDA KYRKA

Sön 29/9 kl 15 Musikgudstjänst: änglarna sjunger och dansar. E Apelgårdh, G Frenskar

TORSTUNA KYRKA

Sön 6/10 kl 15 Stilla gudstjänst med lyrik, E Apelgårdh

ÄLDREBOENDET GLÄNTAN

Andakt, gemenskap och fika varje tisdag kl 10

Vi tipsar om ...

Familjekvällar i Fjärdhundra

Varannan torsdag ses vi i Kyrkans hus kl 17-18.45. Detta är en kväll för hela familjen för att äta och umgås. Kvällen avslutas med andakt. Kostnad 30 kr/vuxen, 10 kr/barn, 50 kr/ familj. Anmälan till Anna Damell Lindholm senast tisdagen före, 0171-915 47 eller anna.damelllindholm@svenskakyrkan.se Kommande datum: 10/10, 24/10

Lunchmusik med tankar inför helgen

Fredagar kl 12.30 i Kyrkans hus i Fjärdhundra. Kommande datum: 11/10 elever från Sjöviks folkhögskola sjunger, 18/10

Matbryggan

Mån, ons och fre kl 11.45-15.00 i S:t Lars kyrka. Utdelning av matkassar i mån av tillgång, till människor som lever i ekonomisk utsatthet.

Häng med till höstens verksamhet i Kyrkans hus!

Familjekvällar, Fjärdhundra

En kväll för hela familjen där vi ses i Kyrkans hus i Fjärdhundra för att äta och umgås. Kvällen avslutas med andakt.

Lunchmusik med tankar inför helgen, Kyrkans hus i Fjärdhundra

Fika i Kyrkans hus varje fredag kl 12.15 följt av en kort andakt, sedan pianomusik från kl 12.30.

Händer i veckan

Här kan du läsa om vad som händer i Enköpings pastorat den närmaste tiden: gudstjänster, träffar och musik.

Nyhetsbrev

Enköpings pastorat skickar ut ett nyhetsbrev med information från församlingar och kyrkogårdsförvaltning. Du kan prenumerera på brevet, som då skickas till dig per e-post.

Kontakt Fjärdhundra

Här hittar du kontaktuppgifter till medarbetare och verksamhet i Fjärdhundra församling.