Lyssna

Nyhetsbrev från Tillinge, Södra Åsunda & Sparrsätra-Breds församlingar 20 augusti

För dig som älskar Georg Riedels musik

Välkommen att minnas Georg Riedels underbara musik tillsammans med sångare ur Tillinge kyrkokör under ledning av Ruth Revertér Garcia samt Simon Berggren, piano och Filip Augustson, kontrabas. Gratis inträde!

Söndag 25 aug kl 18.00 i Sparrsätra kyrka

Konstutställningar i Hummelsta kyrkcentrum

I Hummelsta kyrkcentrum visas olika konstutställningar.

Kommande gudstjänster Tillinge och Södra Åsunda, Sparrsätra-Bred

TILLINGE KYRKA

Sön 1/9 kl 11 Mässa, L Brolin
Sön 22/9 kl 11 Gudstjänst med konfirmandstart, C Granmo, L Nyberg

BRED KYRKA

Sön 1/9 kl 18 Enkel gudstjänst med musik, L Brolin
Sön 15/9 kl 18 Enkel mässa med musik, A-K Sigfridson-Olovsson

ENKÖPINGSNÄS KYRKA

Sön 8/9 kl 11 Mässa, A-K Sigfridson Olovsson

SPARRSÄTRA KYRKA

Sön 8/9 kl 14 Gudstjänst med efterföljande kyrkkaffe i kyrkan, A-K Sigfridson Olovsson
Sön 22/9 kl 14 Mässa med efterföljande kyrkkaffe i kyrkan

HUMMELSTA KYRKCENTRUM

Tis 3/9 kl 11.45 Höstens första lunchbön och sopplunch
Tis 10/9  kl 11.45 Lunchbön och sopplunch. Vernissage av konstutställning av Karin Ström i samband med lunchen.
Tor 12/9 kl 9 Morgonmässa med efterföljande kyrkfrukost
Tis 17/9 kl 11.45 Lunchbön och sopplunch
Tis 24/9 kl 11.45 Lunchbön och sopplunch

Händer i veckan

Här kan du läsa om vad som händer i Enköpings pastorat den närmaste tiden: gudstjänster, träffar och musik.

Kyrktaxi

Kyrktaxi erbjuds församlingsbor för resor till söndagsgudstjänst i Enköpings pastorat. Bokas senast fredag kl 18. Kan avbokas fram till en timme innan avfärd.

Nyhetsbrev

Enköpings pastorat skickar ut ett nyhetsbrev med information från församlingar och kyrkogårdsförvaltning. Du kan prenumerera på brevet, som då skickas till dig per e-post.

Kontakt Tillinge, Södra Åsunda & Sparrsätra-Bred

Här hittar du kontaktuppgifter till medarbetare och info om verksamhet i Tillinge och Södra Åsunda samt Sparrsätra-Breds församlingar.