Medlemmar i en barnkör står och sjunger i en kyrka.
Lyssna

Sångfåglarna 7–12 år och Vocal team 9-12 år

Sångfåglarna är en barnkör i Enköpings församling för 7-12-åringar. För dig som är 9-12 år och vill lära dig svårare sånger och stämmor finns det möjlighet att vara med i Vocal team. Föranmälan.

Om Sångfåglarna

Målet med barnkörens övningar är att förbereda sånger och andra uppgifter som barnen har i gudstjänsterna med små och stora, eventuella konserter samt luciatåg. Det är därför viktigt att barnen medverkar vid både övningar och gudstjänster. Om kören växer och det blir många barn i åldern 9–12 kan gruppen behöva delas till två körer. Terminen avslutas med luciatåg i St Lars kyrka 11/12. Mer information skickas ut till körens medlemmar.

Vocal team 9-12 år

För dig som är 9-12 år och vill utveckla din sång ännu mer finns det möjlighet att vara med i Vocal team. Här får de äldsta i Sångfåglarna öva på svårare sånger samt stämmor. Utöver de datum som Sångfåglarna medverkar vid gudstjänster sjunger Vocal Team även på ett par högmässor i Vårfrukyrkan under höstterminen. Höstens datum är 10/11 samt 22/12.

Föranmälan krävs till både Sångfåglarna och Vocal team. Du anmäler ditt barn till Sångfåglarna via formuläret längre ner på sidan. Om ditt barn är 9-12 år och vill vara med i Vocal team också så kryssar du i den rutan i formuläret.

Information om grupperna höstterminen 2024

Dag: onsdagar kl 17.30–18.15 för hela gruppen. De som är med i Vocal team forstätter till 18.45.
Sångfåglarna medverkar under våren 2024 på följande gudstjänster: 8/9, 6/10, 3/11, 1/12 i S:t Lars kyrka samt 20/10 i Vårfrukyrkan.
Vocal team medverkar på följande högmässor i Vårfrukyrkan: 10/11, 22/12
Luciatåg i St Lars kyrka: 11/12
Terminsstart HT24: 28/8
Terminsslut HT24: 4/12 (uppehåll 4/9, 30/10)
Plats: Ceciliasalen, Kyrkans hus
Kontaktperson: Per Lisberger eller Astrid Burgmann, se nedan

Per Lisberger

Församlingspedagog, Svenska kyrkan Enköping

Astrid Burgmann

Musiker, Kantor, Svenska kyrkan Enköping

Anmälan Sångfåglarna 7-12 år och Vocal team 9-12 år

För de som är 9-12 år och vill lära sig svårare sånger och stämmor finns det möjlighet att vara med i Vocal team (övar ytterligare 30 minuter direkt efter Sångfåglarna). Vill du även anmäla barnet till Vocal team?

Vi hanterar alla personuppgifter enligt GDPR.

Barn & familj

Det finns mycket att upptäcka i våra verksamheter för barn upp till 13 år, exempelvis rörelse, sång, pyssel, lek och familjeträffar.