Foto: Oskar Jonsson

ARS LONGA

Vokalensemblen ARS LONGA

Vokalensemblen ARS LONGA har hämtat sitt namn från Hippokrates sentens Vita brevis ars longa, vilket betyder ungefär Livet är kort men konsten är lång (evig).

OM OSS
Vi vill vara en ensemble som sjunger på en hög konstnärlig nivå med hjärta för framför allt den tidiga och nutida sakrala körmusiken. Vi repeterar ungefär varannan måndag i Enskede kyrka, och sjunger både högmässor och egna konserter.

Till hösten planeras en konsert med barockorkester och en acappella-produktion med musik av Mäntyjärvi och Frank Martin.

VILL DU VARA MED?
Nu söker vi två tenorer. Du bör ha en gedigen körerfarenhet och vara en god notläsare samt vara beredd på att öva en del hemma då vi inte har repetitioner varje vecka.

Om du är intresserad av en provsjungning ring dirigenten på 08-556 133 38 eller mejla david.aberg@svenskakyrkan.se.

ARS LONGAs senaste skiva finns på Spotify!