Årsta Lilla gosskör, 7-9 år

Årsta Lilla gosskör är en kör för pojkar i åldern 7-9 år. Vi arbetar vidare med den egna rösten, stämsång och grundläggande musikteori.

Ålder

7-9 år

Repetitioner

Dag: Torsdagar
Tid: 16.00 -16.40
Plats: Årsta kyrka, Bråviksvägen 47

Körledare

Staffan Bråsjö
staffan.brasjo@svenskakyrkan.se 08-556133 34
Vid frågor, kontakta körledaren.

Kort beskrivning av kören

Årsta Lilla gosskör repeterar en gång i veckan, 40 min. Inlärning sker på gehör och arbetssättet är lekfullt och metodiskt. Alltid med viljan att ta barnets hela kompetens i anspråk.

Kursplan

I kursplanen kan du läsa om körens mål och hur vi jobbar för att uppnå dem. Läs mer här.

Förkunskaper/provsjungning

Nej

Repertoar

Vi utökar vår visrepertoar med lättare klassisk musik och sakral (musik för gudstjänsten) musik. Vi introducerar enklare tvåstämmighet (i samarbete med de äldre körerna) och sjunger mest på svenska, även om andra språk kan förekomma.

Gudstjänster och konserter

Ca 3 gånger per termin, i både mindre och lite större sammanhang

Kördagar/internat/läger

Kördagar och läger på hemmaplan förekommer.

Samarbeten med andra körer

Årsta Lilla gosskör samarbetar främst med diskantkören. Ibland även med ungdomskör eller vuxenkör.