Kristine West och Erik Rydvall

Bach i folkton med Kristine West och Erik Rydvall

Tor 18 juli 19.00 - OBS i Triangelkyrkan, Enskede

Välkommen till musik i sommarkväll, denna gång i Triangelkyrkan, Stockholmsvägen 18 i Enskede!

18/7 Bach i folkton - Kristine West och Erik Rydvall

Barock- och folkmusik är båda begrepp som tillkommit långt efter den musik de syftar till att beskriva. Då var det kort och gott ”musik” man talade om, även om den kunde ha olika funktioner och därmed skiljde sig åt i stil och uttryck, liksom när den sprungit ur olika miljöer och sociala skikt. I denna konsert möts två unika musiker i ett förenande av dessa genrer, med en ambition att skapa något i gränslandet däremellan.

Kristine West och Erik Rydvall har spelat tillsammans sedan 2018, och har sedan starten turnerat i hela Norden samt Tyskland, vid såväl Bachfestivaler, folkmusikfestivaler samt kammarmusikscener. De släppte år 2020 sitt gemensamma album, "Dancing with Bach", som utsågs till månadens album i Sveriges Radio P2 strax därefter. De har samarbetat med Drottningholms Barockensemble, multiinstrumentalisten Ale Möller, medverkat som solister i SVTs Kulturstudion tillsammans med orkestern vid Confidencen Opera & Music Festival, i SVT's kulturprogram "Kontrapunkt" samt vid Riksdagens Högtidliga Öppnande 2021, med mera.

INSAMLING TILL ACT SVENSKA KYRKAN Enskede-Årsta församling

Det är fri entré till alla konserter i Enskede-Årsta församling men vi samlar alltid in pengar till Act Svenska kyrkan.
Tack för ditt bidrag! Tillsammans gör vi skillnad.

SWISH: 900 1223
Skriv i meddelandefältet: ActSvk1016

Act Svenska kyrkan är Svenska kyrkans internationella bistånds- och utvecklingsverksamhet. Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättivsor och agerar snabbt vid katastrofer. Tack vare lokala samarbeten är arbetet effektivt och handlingskraftigt.

logga Act Svenska kyrkan

Musik i sommarkväll Enskede