Foto: Hazel Lindkvist

Helgöppet i Kyrkvillan

Under hösten 2024 har vi öppet vissa lördagar och söndagar. I butiken hittar du församlingstillverkat och varor från hela världen. Alla intäkter går oavkortat till vår biståndsverksamhet Act Svenska kyrkan. Varmt välkommen!

Lördag 14 september

Gamla Enskede höstmarknad
Öppet kl 11-16

En återkommande gatufest för hela Stockholm. Kom förbi och fynda tex. rättvisemärkta varor från hela världen. Tillsammans gör vi skillnad!

Lördag 19 oktober
Lördag 16 november

Öppet kl 11-15

Med fokus på Act Svenska kyrkan har vi försäljning av varor från hela världen. Unika Fairtrade produkter och församlingshantverk.

Foto: Hazel Lindkvist

Söndag 1 december

Första advent
Öppet kl 11-15

Vi firar första advent med utställning av julkrubbor från hela världen, glögg och pepparkakor. I butiken hittar du de viktigaste julklapparna som betyder mycket för många.

Klädinsamling till Ny Gemenskap i tältet utanför Kyrkvillan. Mer info om vad du kan skänka kommer när det närmar sig.

En uppslagen bok men en jordglob på

Bokcirkel med tema klimat(o)rättvisa

Höstens tema: klimat(o)rättvisa. Tre fristående träffar. Föranmälan senast 1 vecka innan varje tillfälle. Intressanta samtal och gott fika! Välkommen

Agera med garn - hantverkscafé för Act Svenska kyrkan