Nyhet / Publicerad 26 oktober 2023 / Ändrad 2 oktober 2024

Enskede-Årsta församling skickar 300 000 kr till Act Svenska kyrkans Nödrop för Gaza och Israel

Kyrkorådet har beslutat att församlingen ska ge 300 000 kr till Act Svenska kyrkan  - Nödrop för Gaza och Israel. Som medlem i Svenska kyrkan gör du detta möjligt - tack!

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza. De står redo med förnödenheter och bistår med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Läs mer om Act Svenska kyrkans katastrofarbete nedan.

Människor i nöd behöver vårt stöd

Situationen i Israel och Gaza orsakar enormt lidande för civilbefolkningen. Act Svenska kyrkan har partner på plats och vi står redo att anpassa våra insatser efter de behov som uppstår. Din gåva gör skillnad.

Stöd till Gaza

Act Svenska kyrkans partner är på plats i Gaza och står redo med förnödenheter. Vi bidrar också med psykosocialt stöd till drabbade i både Israel och Palestina. Din gåva behövs!

Ge en gåva till katastrofinsatser
Biskop Matrin Modéus bön om fred

Foto: IKON

Act Svenska kyrkan i Enskede-Årsta församling

Act Svenska kyrkan är ett av församlingens fokusområden. I Kyrkvillan i Enskede har vi skapat en mötesplats för information, inspiration och engagemang. Här finns också en butik med församlingstillverkat hantverk och rättvisemärkta varor från hela världen.