Overjoyed Gospel i Årsta kyrka med guldigt konfetti

Overjoyed Gospel 20 år

Gospelmässa och releasekonsert i Enskede kyrka sön 1 okt

Overjoyed Gospel firar 20 år

Overjoyed Gospel fyller 20 år och det firar vi söndag 1 oktober med både gospelmässa och en releasekonsert. Varmt välkommen till en svängig och glädjefylld söndag i Enskede kyrka!

SÖN 1 OKT ENSKEDE KYRKA

11.00 Gospelmässa

Präst: Karolina Brattgård Thoäng
Musiker: Camilla Stenman
Gospelmässa med Overjoyed Gospel som firar 20-årsjubileum. Välkommen!

17.00 Releasekonsert med Overjoyed Gospel - 20 årsjubileum

Overjoyed Gospel fyller 20 år och har nyligen spelat in sina favoritlåtar genom åren. Varmt välkommen på releasekonsert under ledning av Camilla Stenman.
Fri entré, insamling till Act Svenska kyrkan

Piano: Manfred Hulebo
Gitarr: Barbro Lindkvist
Bas: Henrik Stenman
Trummor: Johan Westerlund

Sångarglädje, energi, gemenskap

Körledare Camilla Stenman om Overjoyed Gospel
Overjouyed Gospels körledare Camilla Stenman
Camilla Stenman, körledare Overjoyed Gospel Foto: Privat

Några snabba frågor till körledare Camilla Stenman:

Grattis 20-åringen! Vad är roligast med att leda Overjoyed Gospel?

- Det är att vi alltid har så kul tillsammans! Vi ses varje vecka och får för en kväll släppa våra egna bekymmer och bara enas i glädjen och gemenskapen i sången. Många har varit med ända sen kören startades, så det är en viktig kväll för körmedlemmarna.

Overjoyed Gospel framför en buss i Chicago
Ett kärt minne - Overjoyed Gospel i Chicago 2014 Foto: Privat

Beskriv kören med tre ord?

- Sångarglädje, energi, gemenskap

Hur startade kören?

- Den dåvarande musikern i kyrkan, Anna-Lena Nordberg, ville starta en gospelkör och kontaktade Lasse Axelsson, som hakade på. De två ledde kören tillsammans de första fem åren. Sen anställdes jag 2008, och har lett kören sen dess (i 15 år).

Berätta om ett fint/roligt minne med kören?

- Det måste bli vår körresa till Chicago, USA 2014. Där fick vi möjligheten att besöka flera olika gospelkyrkor och på plats få uppleva gospelmusiken som en central del av deras gudstjänstfirande. Det var starkt. Många fina minnen finns kvar i våra hjärtan efter den resan.