En ung person med tryck på tröjan Alla människor är viktiga. Alla dagar.
Foto: Magnus Aronson

Bli volontär - vi behöver dig!

Vill du göra skillnad och få nya erfarenheter? Längtar du efter ett meningsfullt sammanhang? Välkommen till oss.

Att vara volontär i Enskede-Årsta församling

Som volontär engagerar du dig utan ekonomisk ersättning. Utbytet kan i stället bli gemenskap och vänner, meningsfullhet, erfarenheter och personlig utveckling.

Du bestämmer själv hur mycket och hur ofta du vill engagera dig. Tillsammans med volontärsamordnaren kommer ni överens om ett uppdrag som kan passa dig och församlingen.

Vilka uppgifter?

Nya volontäruppdrag kommer löpande, allt eftersom nya behov uppstår i verksamheten. Våra volontäruppdrag kommer att publiceras här. Just nu behöver vi dig som vill göra en insats på följande områden:

• Altarblomsgruppen (odling, skötsel och göra buketter) i Årsta kyrka och Enskede kyrka
  • Församlingens midsommarfirande i Årsta kyrka 21 juni
  • Återbruksdagen Årsta kyrka 13 okt
  • Fikavärd - varannan måndagkväll HT24 Årsta kyrka
  • Foajévärd i Årsta kyrka, onsdagar dagtid

Inför ett volontäruppdrag

Inför ett volontäruppdrag kommer du att träffa volontärsamordnaren där ni tillsammans kommer överens om ett passande uppdrag.

Vissa uppdrag omfattas av särskilda säkerhetsåtgärder t. ex. uppvisande av ”Utdrag ur belastningsregistret”.

Hantering av personuppgifter

Så här hanterar Enskede-Årsta församling dina personuppgifter (GDPR). Läs mer här.

KONTAKT VOLONTÄRSAMORDNARE

Låter det här som något för dig? Har du frågor eller funderingar? Hör av dig till oss:

Anna Höök Volontärsamordnare i Enskede-Årsta församling
anna.hook@svenskakyrkan.se

Anmäl ditt intresse här:

Du anmäler ditt intresse genom att fylla i ett enkelt formulär. Vi kontaktar dig inom kort.

Intresseanmälan volontär