Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Svenska kyrkan vill finnas där genom hela livet, genom livets alla högtider. Från dopet, via konfirmation, vigsel, välsignelse och begravning. Genom stillsamma, livfulla, soliga, regniga, lyckliga och sorgliga dagar.

Dop i Svenska kyrkan Eskilstuna

Du är alltid älskad - det är löftet som du får med dig i dopet. Här kan du läsa om dopet, dopsamtalet, dopgudstjänsten och hitta annan information du kan behöva.

Läs mer om vigelsakten och boka tid och plats direkt på webben!

Begravning

Begravningsgudstjänsten är en akt av kärlek och respekt för den som vi förlorat. Den är också något att hämta kraft ur för anhöriga. Här kan du läsa mer om hur du bokar och hur en begravning går till.

Följ med och se!

Här hittar du information om hur du anmäler dig till konfirmation i Eskilstuna.

Vanliga frågor och svar

När man vill boka dop, bröllop eller begravning finns det många frågor och funderingar. Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren.

Kyrkor och församlingshem

I Eskilstuna pastorat finns elva kyrkor och fyra församlingshem och sockengårdar; för gudstjänster, musikupplevelser och möten med människor och med Gud. Här kan du läsa mer om vilka de är och var de finns.